Business Intelligence

Internationalisering

Marketing

Marketingstrateg, 
Bestyrelsesmedlem,
Konsulent og investor

Prioritering

Fravalg

Skalerbarhed

Positionering

Fokus

Vækst

Data

Jeg hedder Gitte Amstrup Sandlykke

og jeg er Partner i Sandlykke A/S

Segmentering

Jeg viser dig hvordan en strategisk tilgang til marketing kan drive virksomheden frem og skabe værdi for både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. 

gitte-brunjakke-nov22.jpg

Jeg kan for eksempel hjælpe dig og din virksomhed med at ...

  • Sætte retningen. Udvikle og drive strategier. Herunder sikre forståelse af strategien og involvering på tværs af organisationen 
     

  • Analysere kunder, konkurrenter, markeder, nye forretningsmodeller, nye teknologier
     

  • Sammensætte, lede og udvikle teams - har haft særligt fokus på marketingteams - og har ledt og motiveret medarbejdere i DK og USA. 
     

  • Sikre samspillet med marketing og virksomhedens øvrige funktioner - herunder salg, service/konsulent og produktudvikling. Bidrager med helhedssyn på virksomheden og dens interessenter.
     

  • Definere og drive salgs- og marketingprocesser, identificere beslutningstagere, fastlægge af kunderejsen, tiltrække og pleje kundeemner. 
     

  • Drive målbare marketingindsatser og fastlægge Marketing KPI'er
     

  • Fastlægge og styre marketingbudgetter
     

  • Automatisere og digitalisere marketingprocesser - har indgående erfaring med websites, webshops, email-værktøjer, CRM. Jeg kan drive dialogen med teknologiudbydere og evaluere løsninger.
     

  • Sikre en skarp positionering / udvikling af kundefokuseret value proposition(s). 
     

  • Lede brandingprocesser, der sikrer, at virksomheden kan kendes, i alt hvad den siger og gør.
     

  • Segmentering af kunder og udvikling af målrettet kommunikation og kampagner.
     

  • Designe strategier og indsatser til leadgenerering og modning af leads gennem salgstragten vha alle kanaler - fx website, sociale medier - nyhedsbreve - messer - events - annoncer.
     

  • Flytte fokus fra produkter til viden og værdi vha. Content Marketing - planlægning og udvikling af indhold, der gør virksomheden til ekspert og kundens 'guide'. 
     

  • Partner Marketing - udvikle partnerskaber og værktøjer til brug for distributører og forhandlere i hele verden.
     

  • Drive samarbejdet med eksterne bureauer og vurdere hvilke opgaver, der eksekveres bedre og mere effektivt in-house. Outsourcing vs in-sourcing af marketingaktiviteter.
     

  • Analyse af nye business cases, markeder og industrier - haft dialog med utallige start-ups/ investerings-cases.

Sådan skaber jeg værdi...

Min styrke er forretningsforståelse og en analytisk, struktureret tilgang. 

Jeg arbejder helhedsorienteret, og vil i første møde med en virksomhed bruge kræfter på at få et overblik over branchen og konkurrencesituationen - og i lyset af det forstå virksomhedens position og strategi. 

Med den forståelse kan jeg bidrage til at skabe et endnu stærkere fundament for virksomhedens vækst og udvikling. 

Jeg indgår på bestyrelses- eller ledelses-niveau, hvor jeg kan være en aktiv medspiller i ft. at fastlægge et langsigtet fokus, og at skabe de kortsigtede handlingsplaner og processer, der skal sikre, I når de fastlagte mål.

Jeg trives i tæt sparring med alle interne interessenter og sætter initiativer i søen med data og kunder i fokus. 

Sådan kan vi arbejde sammen

Bestyrelsesmedlem - med fokus på marketingstrategi/skalering/digitalisering

Interim Marketing-direktør - før du ansætter din første marketingdirektør / sætter fremtidens marketinghold.

Marketingdirektør på deltid - en intensiv opstart, herefter 1-2 dage om ugen hos jer, alt efter behov.

Freelance-/Konsulentopgaver i tæt samarbejde med fx CEO eller salgs- og marketingansvarlig.

Kontakt mig via e-mail her

Mine erfaringer og uddannelsesbaggrund

5 års erfaring i C-level ledelse i international softwarevirksomhed

15 års erfaring med B2B Marketing 

14 års erfaring fra softwarebranchen / ERP og business intelligence løsninger.

6 års ophold i USA ifm opstart af datterselskab i Boston og uddannelse inden for strategi, marketing og virksomhedsledelse - MBA

12 års erfaring med personale- og funktionsledelse

5 års bestyrelseserfaring

4 års investor-erfaring

3 års erfaring som selvstændig konsulent

3 års erfaring med e-commerce /omni-channel retail og B2C marketing i fashion industrien

Udvalgte resultater

Rebranding i alle led

Flyttet softwarevirksomhed fra partner-drevet produktvirksomhed til kundefokuseret vidensvirksomhed. Skiftet betød implementering af omfattende ændringer på tværs af hele værdikæden - fra produktudvikling til kundeservice. 

Proces og skalering

Skabt en skalerbar og lean marketingmaskine (mennesker, værktøjer og processer), der gjorde softwarevirksomhed klar til skalering af salgsindsatsen forud for salg af virksomheden til kapitalfond.

Digital omstilling

Bidraget til omstilling fra analog til digital  marketing for ledende virksomhed indenfor professionelt lys til arkitektur og scener. Ledt udviklingen af vertikalt fokuseret marketingplatform og website.

Vækst

Vækstet webshop med 150% over 9 måneder vha. digitale indsatser. 

Kommercialisering

Udvikling af ny forretningsmodel og markedsplatform for Turistorganisation med fokus på at skabe en en kommercielt bæredygtig forretning. 

 

  Hvad andre siger om Gitte  

Kim Kristiansen

Tidl. VP of Sales hos TARGIT

Det teknologiske marketing-setup Gitte har stået i spidsen for at bygge hos TARGIT er second-to-none. Det er efter min vurdering helt unikt i Danmark. Med afsæt i websiteplatformen kan vi bygge personaliseret, automatiseret og målrettet kommunikation, der tiltrækker og modner kundeemner.

Jeg kan varmt anbefale,at drage på Gitte's erfaringer som er opnået & udøvet i MarTech mekkaet Boston.

Bridget Hanahan

Content Strategist at DuPont

Gitte is one of the most inspiring and talented leaders I have ever had the privilege to work with.

 

Gitte puts great emphasis on the importance of company cohesiveness and collaboration in order to create campaigns that foster the entire customer life cycle.

She is a teacher who lends her own ideas and expertise while fostering an environment of creativity.

Jesper Lillelund
Director Business Development at CGI

Jeg har den største respekt for Gittes utrolige evne til at drive marketingprojekter. Uanset om det var rebrandingprojekter, events, nye marketingsystemer eller andre store  projekter, gik Gitte altid til opgaven helhjertet og med den største passion - og sikrede at projekterne blev en succes indenfor tidsrammen. 

 

Som kollega, leder og CMO fortjener Gitte min største anbefaling.

Ring eller skriv,
hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe din virksomhed til mere vækst!

Stof til eftertanke...

Forstår kunderne den værdi, du skaber?

Hvem er dine kunder og hvorfor vælger de dig?

Går det stærkt nok med at vækste?

Ved du hvordan, du skal nå det næste salgsmål?

Har sælgerne varme leads i pipeline?

Er der klare aftaler mellem salg og marketing?

Hvem laver strategien og holder fast i den, når hverdagen er travl?

Ved medarbejderne hvor I er på vej hen?

Hvornår har du sidst overvejet din forretningsmodel? Hvad sker der i markedet?