Marketingstrateg
Bestyrelsesmedlem
Konsulent
Business Intelligence
Positionering
Marketing
Prioritering
Fravalg
Internationalisering
Skalerbarhed
Data
Vækst
Om Gitte Amstrup Sandlykke
Partner i Sandlykke A/S
Segmentering
Fokus
Erfaringer
5 års erfaring i C-level ledelse
15 års erfaring med B2B Marketing
14 års erfaring fra softwarebranchen / ERP og business intelligence løsninger.
6 års ophold i USA ifm opstart af datterselskab i Boston og uddannelse inden for strategi og virksomhedsledelse - MBA
12 års erfaring med personale- og funktionsledelse
5 års bestyrelseserfaring
3 års investor-erfaring
3 års erfaring som selvstændig konsulent
3 års erfaring med e-commerce /omni-channel retail og B2C marketing i fashion industrien
Min mission som marketeer
At sikre marketing bliver anerkendt som en strategisk disciplin, der driver virksomhedens strategi og lever i alt, hvad virksomheden siger og gør.
Sådan skaber jeg værdi...
Jeg arbejder helheds-orienteret og analytisk, og vil i første møde med en virksomhed bruge mine kræfter på at få et overblik over branchen og konkurrencesituationen - og i lyset af det forstå virksomhedens position og strategi.
Med den forståelse kan jeg bidrage til at skabe et endnu stærkere fundament for virksomhedens vækst og udvikling.
Mit fokus er strategi, marketing og ledelse.
Jeg indgår på bestyrelses- eller ledelses-niveau, hvor jeg kan være en aktiv medspiller i ft. at fastlægge et langsigtet fokus, og at skabe de kortsigtede handlingsplaner og processer, der skal sikre, I når de fastlagte mål.
Jeg trives i tæt sparring med alle interne interessenter og sætter initiativer i søen med data og kunder i fokus.
Udvalgte resultater
Rebranding i alle led
Flyttet softwarevirksomhed fra partner-drevet produktvirksomhed til kundefokuseret vidensvirksomhed. Skiftet betød implementering af omfattende ændringer på tværs af hele værdikæden.
Proces og skalering
Skabt en skalerbar og lean marketingmaskine (mennesker, værktøjer og processer), der gjorde softwarevirksomhed klar til eskalering af salgsindsatsen forud for salg af virksomheden til kapitalfond.
Digital omstilling
Bidraget til omstillingen fra analog til digital marketing for ledende virksomhed indenfor professionelt lys til arkitektur og scener. Ledt udviklingen af vertikalt fokuseret marketingplatform og website.
Vækst
Vækstet webshop med 150% over 9 måneder vha. digitale indsatser.
Sådan kan vi arbejde sammen
Bestyrelsesmedlem - med fokus på marketingstrategi/skalering/digitalisering
Interim Marketing-direktør - før du ansætter din første marketingdirektør / sætter fremtidens marketinghold.
Marketingdirektør på deltid - en intensiv opstart, herefter 1-2 dage om ugen hos jer, alt efter behov.
Freelance-/Konsulentopgaver indenfor marketing.
Kontakt mig via e-mail her
Jeg kan for eksempel hjælpe jer med at ...
-
Udvikle og drive strategier. Herunder sikre forståelse af strategien og involvering på tværs af organisationen
-
Sammensætte, lede og udvikle teams - har haft særligt fokus på marketingteams - og har ledt og motiveret medarbejdere i DK og USA.
-
Sikre samspillet med marketing og virksomhedens øvrige funktioner - herunder salg, service/konsulent og produktudvikling. Bidrager med helhedssyn på virksomheden og dens interessenter.
-
Definere og drive salgs- og marketingprocesser, identificere beslutningstagere, fastlægge af kunderejsen, tiltrække og pleje kundeemner.
-
Drive målbare marketingindsatser og fastlægge Marketing KPI'er
-
Fastlægge og styre marketingbudgetter
-
Automatisere og digitalisere marketingprocesser - har indgående erfaring med websites, webshops, email-værktøjer, CRM. Jeg kan drive dialogen med teknologiudbydere og evaluere løsninger.
-
Sikre en skarp positionering / udvikling af kundefokuseret value proposition(s).
-
Lede brandingprocesser, der sikrer, at virksomheden kan kendes, i alt hvad den siger og gør.
-
Segmentering af kunder og udvikling af målrettet kommunikation og kampagner.
-
Designe strategier og indsatser til leadgenerering og modning af leads gennem salgstragten vha alle kanaler - fx website, sociale medier - nyhedsbreve - messer - events - annoncer.
-
Flytte fokus fra produkter til viden og værdi vha. Content Marketing - planlægning og udvikling af indhold, der gør virksomheden til ekspert og kundens 'guide'.
-
Partner Marketing - udvikle partnerskaber og værktøjer til brug for distributører og forhandlere i hele verden.
-
Drive samarbejdet med eksterne bureauer og vurdere hvilke opgaver, der eksekveres bedre og mere effektivt in-house. Outsourcing vs in-sourcing af marketingaktiviteter.
-
Analyse af nye business cases, markeder og industrier - haft dialog med utallige start-ups/ investerings-cases.
Hvad andre siger om Gitte
Kim Kristiansen
Tidl. VP of Sales hos TARGIT
Det teknologiske marketing-setup Gitte har stået i spidsen for at bygge hos TARGIT er second-to-none. Det er efter min vurdering helt unikt i Danmark. Med afsæt i websiteplatformen kan vi bygge personaliseret, automatiseret og målrettet kommunikation, der tiltrækker og modner kundeemner.
Jeg kan varmt anbefale,at drage på Gitte's erfaringer som er opnået & udøvet i MarTech mekkaet Boston.
Bridget Hanahan
Content Strategist at DuPont
Gitte is one of the most inspiring and talented leaders I have ever had the privilege to work with.
Gitte puts great emphasis on the importance of company cohesiveness and collaboration in order to create campaigns that foster the entire customer life cycle.
She is a teacher who lends her own ideas and expertise while fostering an environment of creativity.
Jesper Lillelund
Director Business Development at CGI
Jeg har den største respekt for Gittes utrolige evne til at drive marketingprojekter. Uanset om det var rebrandingprojekter, events, nye marketingsystemer eller andre store projekter, gik Gitte altid til opgaven helhjertet og med den største passion - og sikrede at projekterne blev en succes indenfor tidsrammen.
Som kollega, leder og CMO fortjener Gitte min største anbefaling.
